Esküvő Monszun Idején Teljes Film
Útközben azonban belefutnak Palvicz Ottó ezredébe. Frau Bábi és Baradlayné meg van győződve róla, hogy elvesztek. A helyzetet azonban megmenti Edit kisasszony lélekjelenléte, aki közli a vértesekkel, hogy Palvicz Ottóhoz jöttek. Palvicz Ottóval most találkozunk először személyesen. "A főtiszt egyedül volt. Magas, erős alkatú férfi, kemény kifejezésű vonásokkal, miken jellem¬zetessé teszi magát a szokatlanul hosszú orr; mélyen ülő szemei gyanút, ajkszegletei gunyort fejeztek ki. " Edit a Plankenhorst hölgyeknél végigült beszélgetés során hallott és megjegyezett jelszavakkal meggyőzi Palvicz Ottót, hogy a zárdafőnöknő küldte azzal az üzenettel, hogy Richárd átállt a forradalmárokhoz. Palvicz elhiszi, amit Edit mond s felkészül arra, hogy elfogja Richárdot, a hölgyeket pedig szabadon engedi. Baradlayné felelősségre vonja Editet, amiért elárulta Richárdot, Edit azonban megnyugtatja, hogy csak féligazságot mondott Palvicznak és valójában félrevezeti, mert igaz ugyan, hogy Richárd a forradalom oldalára állt, azonban nem akar bejutni Bécsbe, hanem hazamegy Magyarországra.
Játék egy regénnyel - Jókai Mór: A kőszívű ember fiai Interaktív beavató színház (Egy felvonásban 60 perc) "Egy regény elolvasása, annak a korosztálynak, amelynek kötelezőként elérkezik a Kőszívű ember fiai című Jókai mű, komoly tehertétel. A fantázia varázshatalma, amely a szöveg olvasása közben megeleveníti a történetet, nehezen jön mozgásba, talán mert ők már fél életüket mesterséges és virtuális képek bűvöletében töltik. Az élő szó, a jelenlét, a valódi dialógus talán segíthet visszatalálni a képzelet erejéhez. Az olvasás öröméhez. Ez nagy kihívás a színháznak! (Hiszen ugyanez a fásultság bénítja a mi munkánkat is, ha a fiatal közönség megnyerése a cél. ) Ez a mi feladatunk, a mi felelősségünk is. És a mi játékunk. Játék a kimondott szavak, a jelenlét, a megszólítás erejével. Jókai regénye, kollázs technikája alkalmassá teszi az anyagot, hogy belőle elemeket kivéve, játékot szerkesszünk. Játékot, amely érzékletességével szemlélteti az irodalmi szöveg működését, illetve azt, hogyan válik a textus színpadra kerülve drámaivá.