Esküvő Monszun Idején Teljes Film
A természettudományok (pl. Darwin evolúció-elmélete), és a technika (vasút, ipar) robbanásszerű fejlődése, a világ pusztulásáról (Nap kihűlése) szóló jövendölések. 2. Van-e értelme a személyes nagyságnak, küzdelemnek, fejlődésnek? Az egyén és a tömeg viszonya: az egyén nagysága elbukik a tömeggel szemben. Aztán a végső küzdés kisszerű jaja / Nagy gúnykacaj éltünk küzdelmeire" állapítja meg Lucifer az eszkimó-színben (XIV. ) 3. A történelem, a sors kiszámíthatatlanságával szemben az egyéni boldogság irreális Madách személyes tragédiái (történelmi, válása).
A mű kezdésében is van már valami tragikus. Az ókori görög színházakból ismert kórus, angyalok, szárnyas égi lények kórusa is megszólal. Az angyalok fennkölten beszélnek, nem szokványos szavakkal, hanem választékosan, magasztos stílusban, ünnepélyesen. Nyelvileg, képileg Madách az egyetemességre törekszik. A Földet bolygókhoz hasonlítja. Félrímekkel dolgozik, sok az utalás, de nem egy nemzet, nem a magyarok, hanem az emberiség története, útja, haladása áll érdeklődése középpontjában. " Be van fejezve a nagy mű, a gép forog, az alkotó pihen. " Nem dagályos, nagy mondatokat, hanem inkább egyszerű, pontos, szólásértékű, szállóigévé nemesedett dolgokat ír Madách. Pl. " A gép forog, az alkotó pihen. " Vagy a leghíresebb: " Ember, küzdj és bízva bízzál! " A 2. szín A 2. színben már szerepel Ádám és Éva is, az Úr által megteremtett első emberpár. Az Édenkertben, a Paradicsomban élnek, melyet a tökéletesség, a dússág, bőség, harmónia jellemez. Minden harmóniában van egymással, minden élőlény szabad, itt minden tökéletes, és az emberpár a legfőbb teremtménye istennek, akik az állatok fölött állnak.